Konto Orion
Z HelpDesk
Konto Orion je elektronickou identitou uživatele ZČU a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU. Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a většina zaměstnanců ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze Statutu ZČU (str. 14), který všem studentům a většině zaměstnanců ukládá povinnost číst zprávy doručené na univerzitní poštovní adresu. K tomu je potřeba právě konto Orion.
Podporované služby a zdroje
Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:
- používání počítačové sítě WebNet (připojení do Internetu 10 Gb/s)
- sdílený distribuovaný diskový prostor (AFS)
- elektronickou poštu
- tiskové služby
- elektronický podpis
- WWW stránky uživatelů
- možnost využívat plošné (campus) multilicence software, některé i na vlastním (soukromém) počítači
- možnost využívat služeb HelpDesku CIV
- pracovat ve veřejných počítačových učebnách
- pracovat na veřejných uživatelských serverech
Postup registrace konta
Konto v systému Orion vzniká na základě registrace, která probíhá odlišně pro studenty a zaměstnance:
Studenti | Zaměstnanci |
---|---|
Registraci provádí student sám dle pokynů, které obdrží na začátku prvního ročníku společně s JIS kartou. Registrace probíhá elektronicky, student v určené počítačové učebně použije přidělené registrační údaje (vytištěné na smlouvě JIS) k podání žádosti o vytvoření konta.
Postup registrace je podrobně popsán
|
Registraci konta zaměstnance provádí HelpDesk na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti kartou JIS, nebo občanským průkazem.
Další informace
|