Instalace klienta STAGu a Magionu
Tento dokument popisuje instalace lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači ve vlastní správě.
podmínky instalace a užívání
- operační systém Windows XP nebo Windows 7 v 32bitové edici
- administrátorská práva pro instalaci i spouštění aplikace (uživatel musí mít při spouštění práva zápisu do adresářů C:\orant a C:\Program Files\magion a registrů Windows)
- na počítači musí být nainstalován OpenAFS_klient
- na Windows 7 doporučuji AFS klienta 1.5.66 a vyšší (klient striktně využívá UTF kódování pro názvy souborů)
- počítač musí mít cca 1,5GB volného místa na systémovém disku C:
- počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
instalace
1.fáze
Spočívá v nakopírování potřebnych souborů a skriptů, které využívá instalační mechanismus (perl, support tools, ...) to provede tento soubor. Stáhněte jej a spusťte. Ve Windows 7 je nutné spustit soubor přes pravé tlačítko myši > Spustit jako správce. Poté je nutné restartovat počítač!
2.fáze
Zde probíhá vlastní instalace oracle klienta a stahují se programové soubory.
Oracle klient + STAG
Pro instalaci studijní agendy (STAG) spusťte soubor orant_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows. Ve windows 7 je nutné mít příkazový řádek spuštěn jako správce.
- Windows XP:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\orant_ntb\orant_ntb-install.cmd
- Windows 7:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.7\orant_ntb\modulefiles\orant_ntb-install.cmd
Magion
Pro Magion je podmiňující Oracle klient! Nyní spusťte soubor magion_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows. Ve windows 7 je nutné mít příkazový řádek spuštěn jako správce.
- Windows XP:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\magion_ntb\magion_ntb-install.cmd
- Windows 7:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.7\magion_ntb\modulefiles\magion_ntb-install.cmd
Pro správnou funkci nainstalovaného programu je nutné restartovat počítač!
spuštění klientů
V nabídce start a na ploše se Vám vytvořily dva zástupci Magion a STAG, oba spouští odpovídající aplikaci. Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund). Poté se Vám zobrazí známý dialog pro příhlášení k agendám.
možné problémy a jejich odstranění
Program se nespustí a místo toho vypíše chybu:
- Neni k dispozici sitova konektivita! Zapojte kabel nebo se pripojte k wifi a spusteni opakujte.
Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.
- Neni k dispozici AFS!
Řešení: Zkontrolujte zda běží AFS klient a dostupnost síťové jednotky (obvykle bývá mapována na disk J:) Po zapojení síťového kabelu nebo po přechodu mezi WiFi je AFS několik sekund nedostupné. Vyčkejte cca 30s a opakujte spuštění aplikace. Pokud problém přetrvává zkuste restartovat počítač.
- Nemate IP adresu z univerzitniho rozsahu! Pripojte se k siti Eduroam, pripojte kabel nebo zapnete VPN a spusteni opakujte.
Řešení: Tato chyba se objeví pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji. Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu.