Služby pro hosty
Na této stránce naleznete informace týkající se služeb, které CIV nabízí osobám hostujícím na Západočeské univerzitě v Plzni.
Host a jeho garant
Hostem univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není zaměstnanec ani student), ale potřebuje používat služby univerzity.
Garantem je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.
Povinnosti garanta
Garant především:
- posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity)
- poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služby
Příklady host-garant
Host | Garant | Doporučené služby pro hosty |
---|---|---|
Dlouhodobá návštěva z jiné organizace | Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště | zřízení plného Orion konta, zapůjčení HOST karty |
Krátkodobá návštěva z jiné organizace | Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště | zřízení hostovského Wifi konta |
Servis informačního systému | Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému | zřízení plného Orion konta pro administraci systému, zapůjčení HOST karty |
Servisní nebo zásobovací firma | Pověřený pracovník SRA | zapůjčení HOST karty |
Hostující studentské organizace | Rektor nebo děkan | zřízení hostovského Wifi konta |
Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích | Pověření pracovníci SKM | zapůjčení HOST karty |
Služby poskytované hostům
Krátkodobé wifi konto
Pro krátkodobé pobyty může host využívat jednorázové wifi konto. Konto mu zřizuje garant dle návodu na stránce Správa mobilního připojení.
Orion konto
V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Garant konto vytvoří pomocí speciální aplikace.
JIS karta
Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo používání služeb v menzách), může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu).
Hostovskou kartu lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.
Podmínky pro získání karty:
- žádost hostitelského útvaru o vydání karty
- předložení dokladu totožnosti
- podepsání smlouvy o zápůjčce
- jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)
Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.
Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat HelpDesku CIV.
Možnost využívání služeb WEBnet při pobytu na koleji
Pokud je host ubytován na koleji má možnost využívat služeb Webnet.
Podmínky pro možnost využívání služeb WEBnet na koleji:
- mít zřízené Orion konto
- vyplnění povinných informací (Orion login, Orion login garanta, MAC adresa připojovaného zařízení, místnost a číslo zásuvky, kde bude zařízení připojováno) v následujícím formuláři:
Speciální požadavky a řešení problémů
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se garant na HelpDesk CIV.