IT na cestách
Z HelpDesk
Víte že?
Můžete si nastavit změnu hesla po telefonu!
Služba je určena pro uživatele, kteří pobývají dlouhodobě mimo univerzitu a nemohou se dostavit osobně.
Ke změně hesla je potřeba:
- mít předem nastaven souhlas s touto službou a vyplněno telefonní číslo pro zpětné volání - nastavuje se na stránkách portálu v sekci Já (horní lišta vpravo), Souhlas se změnou Orion hesla na dálku (levé menu uprostřed)
- znát své rodné číslo a číslo JIS karty
- zavolat HelpDesk CIV: +420 377 638 888
Operátor následovně:
- zavolá na Vámi zadané číslo
- ověří Vaši totožnost kontrolou vybraných číslic z rodného čísla a čísla JIS karty
- nastaví nové heslo
Služba musí být předem povolena, jinak nebude požadavek na změnu hesla akceptován!
Můžete se přihlásit k síti Eduroam!
Rozcestník pokrytí ve světě: http://www.eduroam.org/
- Návody na připojení různých zařízení najdete na www.eduroam.zcu.cz.
- Pamatujte hlavně na to, že kdekoliv mimo ZČU musíte za svůj orion login dát doménu @zcu.cz. Je to z toho důvodu, aby jste se ověřili jako návštěvník ze spřátelené organizace.
Můžete se dostat k dokumentům pomocí VPN
Prostřednictvím služby VPN Orion získáte přístup do vnitřní sítě ZČU.
- Uživatel programem Cisco VPN Client nebo Cisco AnyConnect Secure Mobility Client vytvoří bezpečné šifrované spojení mezi svým počítačem a VPN koncentrátorem umístěným v sítí WEBnet.
- Uživateli je dynamicky přidělena IP adresa z rozsahu 147.228.233.0/24. Při použití Cisco AnyConnect Secure Mobility klienta je navíc uživateli dynamicky přidělena IPv6 adresa z rozsahu 2001:718:1801:1233::/52.
- Pro ověření uživatele je použito stejné uživatelské jméno a heslo, jaké má v distribuovaném prostředí ZČU Orion.
- Veškeré informace o nastavení VPN naleznete na http://support.zcu.cz/index.php/VPN