Instalace klienta STAGu a Magionu
Tento dokument popisuje instalace lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači ve vlastní správě.
Podmínky instalace a užívání
- operační systém Windows XP v 32bitové edici nebo Windows 7 v 32/64bitové edici
- administrátorská práva pro instalaci, spouštět a aktualizovat aplikace již lze jako běžný uživatel (při instalaci se povolí uživateli přístup do adresářů C:\orant a C:\Program Files\magion)
- na počítači musí být nainstalován OpenAFS klient
- na Windows 7 doporučuji AFS klienta 1.7.31 a vyšší (klient striktně využívá UTF kódování pro názvy souborů)
- počítač musí mít cca 1,5GB volného místa na systémovém disku C:
- počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
Instalace
Ke stažení | |
---|---|
Nový instalátor pro Windows (všechny verze) | |
Instalační skript pro Windows XP | |
Instalační skript pro Windows 7 32/64bit |
Windows XP, 32bit
Instalace se skládá ze dvou částí. Nejprve se nakopírují soubory potřebné pro instalaci a aktualizaci agend, následně dojde k instalaci vlastních agend (Oracle klienta, STAGu a Magionu). Stáhněte si tento instalační skript. Instalační skript musí být spuštěn uživatelem s administrátorskými právy. Po instalaci která bude v závislosti na rychlosti připojení trvat několik minut (kopíruje se velké množství souborů) je nutné počítač restartovat!
Windows 7, 32/64bit
Instalace se skládá ze dvou částí. Nejprve se nakopírují soubory potřebné pro instalaci a aktualizaci agend, následně dojde k instalaci vlastních agend (Oracle klienta, STAGu a Magionu).
Stáhněte si tento instalační skript. Soubor je nutné spustit jako správce. Tedy kliknout pravým tlačítkem myši > Spustit jako správce.
POZOR spouštějte skript přímo z prostředí Windows (např. z plochy), pokud chcete skript spustit z příkazové řádky, spusťe ji z nabídky start. Souborové manažery typu TotalCommander či Salamander jsou většinou 32bitové a instalační skript by pak chybně detekoval verzi vašeho systému.
Po instalaci která bude v závislosti na rychlosti připojení trvat několik minut (kopíruje se velké množství souborů) je nutné počítač restartovat!
Nastavení prostředí
V souvislosti se změnou autentizace do Magionu je třeba ještě překontrolovat, případně nastavit několik detailů podle návodu na stránce: Centrální_autentizace_do_Magionu
Spuštění klientů
V nabídce start a na ploše se Vám vytvořily dva zástupci Magion a IS STAG, oba spouští odpovídající aplikaci. Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund). Poté se Vám zobrazí známý dialog pro příhlášení k agendám. V případě, že z nějakého důvodu není dostupné AFS, zobrazi se upozornění, že nebylo možné program aktualizovat. V takovém případě se můžete rozhodnout zda chcete pokračovat ve spuštění, či nikoli. Program bude fungovat i bez aktualizace, může se ale stát, že některé nově implementované funkcionality nebudou dostupné.
Možné problémy a jejich odstranění
Program se nespustí a místo toho vypíše chybu:
- Neni k dispozici sitova konektivita! Zapojte kabel nebo se pripojte k wifi a spusteni opakujte.
Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.
- Neni k dispozici AFS!
Řešení: Zkontrolujte zda běží AFS klient a dostupnost síťové jednotky (máte-li ji mapovanou, obvykle jde o disk J:) Po zapojení síťového kabelu nebo po přechodu mezi WiFi je AFS několik sekund nedostupné. Vyčkejte cca 30s a opakujte spuštění aplikace. Pokud problém přetrvává zkuste restartovat počítač.
- Nemáte IP adresu z univerzitního rozsahu! Připojte se k síti eduroam, připojte kabel nebo zapněte VPN a spusteni opakujte.
Řešení: Tato chyba se objeví pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji. Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu. Ověření, že máte IP adresu z rozsahu univerzity, můžete provést na stránce http://mojepc.zcu.cz.
- Pokud i přes použití VPN je hlášena chyba o nedostupnosti AFS, nastavte MTU na hodnotu 1500. Stáhněte si aplikaci SetMTU.exe a nastavte MTU na hodnotu 1500 u všech fyzických připojení (Připojení k místní síti, Bezdrátové připojení k síti).
- Pokud se nepodaří vytvořit zabezpečené VPN spojení i přes správnost přihlašovacích údajů, a nastavení MTU, pak VPN klienta odinstalujte, smažte nastavení klienta z adresářů %USERPROFILE%\local settings\appData\cisco a %ALLUSERSPROFILE%\appData\cisco a opět VPN klienta AnyConnect nainstalujte.