Doporučené technologie pro vzdálenou práci
Z HelpDesk
V případě potřeby práce z domova či omezení osobních kontaktů mají všichni zaměstnanci a studenti ZČU k dispozici služby určené pro vzdálenou práci, spolupráci týmů a předávání dat. Následuje konkrétní popis doporučených technologií.
Telefony
- Přesměrování telefonní linky na mobilní telefon
- Zajistí dostupnost na pracovním čísle
- Postup: https://portal.zcu.cz Já - další aplikace - nastavení linek - přesměrovat
- Poznámky: Na mobilním telefonu je vidět identifikace původního volajícího. Při přesměrování na služební mobilní telefon je služba zcela zdarma, jinak se platí hovor ze ZČU na mobil.
- Přenesení telefonního přístroje domů
- Řešení pro případy, kdy je nezbytné, aby hovory byly vedeny z určité pevné linky ZČU - volaný vidí číslo přenesené linky.
- Postup: Je třeba upravit konfiguraci telefonu, kontaktujte CIV, dostanete návod.
Videokonference
V technologiích pro spolupráci týmů je obecně široká nabídka (WhatsApp, Skype, Slack), nebojte se použít to, s čím má váš tým předchozí zkušenosti. Je běžné, že každý tým používá jinou technologii. Doporučení ze strany CIV:
- Operativní videoschůzky
- https://meet.google.com/ - přihlašte se přes Google Apps (login@gapps.zcu.cz, standardní Orion heslo)
- Videokonference ve vyšší kvalitě
- https://vidcon.cesnet.cz/ - přihlašte se přes federaci (vyberte ZČU a přihlašte se svým Orion jménem a heslem)
- Pro videokonference přes webový prohlížeč je vhodná technologie Pexip. Rezervace místnosti na https://meetings.cesnet.cz/