Získání kvalifikovaného certifikátu RemSig
Podání žádosti o nový certifikát - RemSig
Upozornění: Máte-li už certifikát od PostSignum vydaný mimo RemSig je nutné kontaktovat aaa-req@service.zcu.cz
Certifikát získá zaměstnanec ZČU pouze v oprávněných případech pokud ho potřebuje pro komunikaci jménem ZČU. Žádost o certifikát musí být schválena vedoucím pracovníkem na úrovni ředitele útvaru a musí obsahovat nacionále držitele, útvar, pracovní pozici (bude uvedeno v certifikátu) a také účel použití certifikátu. Prvotní vydání probíhá prostřednictvím České pošty (osobní návštěva).
1. O vytvoření kvalifikovaného certifikátu musí požádat Váš vedoucí, žádost musí obsahovat minimálně následující údaje:
* Jméno a příjmení * Z jakého důvodu certifikát potřebujete * Vaše oddělení * Funkci, kterou zastáváte
Email níže stačí zkopírovat, doplnit podstatné informace a zaslat na aaa-req@service.zcu.cz
Dobrý den, prosím o vystavení kvalifikovaného certifikátu v systému RemSig pro zaměstnance jméno a příjmení z důvodu nutnosti elektronického podpisu nových smluv za pracoviště XXXX. Údaje pro vydání certifikátu: Jakub Novotný Provoz a služby Finanční specialista
2. Jakmile bude požadavek vyřízen dostanete e-mail o zavedení zaměstnance do systému České pošty s odkazem na tento návod.
3. Přistoupit na https://remsig.cesnet.cz a přihlásit se svojí identitou.
4. Vybrat z menu „Moje certifikáty“
5. Kliknout na „Nový certifikát“
6. V žádosti vyplňte následující:
* Hospodářské středisko, které bude schvalovat vydání certifikátu - CIV * Vyplnit rodné číslo bez lomítka * Zaškrtnout vložení identifikátoru Ministerstva práce a sociálních věcí do certifikátu * NEZAŠKRTÁVAT PRODLOUŽENOU PLATNOST CERTIFIKÁTU!
7. Odeslat žádost
8. Budete vyzváni k novému přihlášení
9. Budete přesměrováni na stránku, kde zadáte heslo k certifikátu (privátnímu klíči). Toto heslo budete používat vždy, když budete provádět digitální podpis.
Heslo musí mít minimálně 8 znaků a není vyžadována žádná další složitost.
10. Následně je zobrazen PUK, který lze použít pro reset hesla k certifikátu v případě jeho ztráty.
PUK je zobrazen pouze jednou a následně ho už nelze získat, zapište si ho, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo
11. Vyčkejte na e-mailovou notifikaci o schválení žádosti ve Vámi založeném RT (viz bod 1)
12. Jakmile je žádost schválena, je nutné se dostavit na pobočku Czech POINT a ověřit svoji totožnost. S sebou je nutné mít identifikátor žádosti, který byl v emailu, a doklad totožnosti. Identifikátor vypadá následovně:
ID žádosti: BP1860843642
13. Po ověření na Czech POINTu vám přijde email od české pošty "Předmět: Upozornění na připravený certifikát". Tento e-mail ignorujte, systém REMSIG vše potřebné zařídí za vás.
14. Po tomto kroku můžete již podepisovat kvalifikovaným certifikátem přes stránku https://remsig.cesnet.cz nebo prostřednictvím QSIGN.
15. Pokud chcete využít kvalifikovaný certifikát i pro podpis v Adobe Acrobat bude nutné nainstalovat ovladače virtuální čtečky.
S instalací Vám rádi pomůžeme na aaa-req@service.zcu.cz