Získání kvalifikovaného certifikátu RemSig

Z HelpDesk
Verze z 11. 12. 2024, 10:00, kterou vytvořil Rohovsky (diskuse | příspěvky) (Malé změny textu)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Podání žádosti o nový certifikát - RemSig

Upozornění: Máte-li už certifikát od PostSignum vydaný mimo RemSig je nutné kontaktovat aaa-req@service.zcu.cz

Certifikát získá zaměstnanec ZČU pouze v oprávněných případech pokud ho potřebuje pro komunikaci jménem ZČU. Žádost o certifikát musí být schválena vedoucím pracovníkem na úrovni ředitele útvaru a musí obsahovat nacionále držitele, útvar, pracovní pozici (bude uvedeno v certifikátu) a také účel použití certifikátu. Prvotní vydání probíhá prostřednictvím České pošty (osobní návštěva).

1. O vytvoření kvalifikovaného certifikátu musí požádat Váš vedoucí, žádost musí obsahovat minimálně následující údaje:

  * Jméno a příjmení
  * Z jakého důvodu certifikát potřebujete
  * Vaše oddělení
  * Funkci, kterou zastáváte

Email níže stačí zkopírovat, doplnit podstatné informace a zaslat na aaa-req@service.zcu.cz

  Dobrý den,
   
  prosím o vystavení kvalifikovaného certifikátu v systému RemSig  pro zaměstnance jméno a příjmení z důvodu 
  nutnosti elektronického podpisu nových smluv za pracoviště XXXX.

  Údaje pro vydání certifikátu:
  Jakub Novotný
  Provoz a služby
  Finanční specialista

2. Jakmile bude požadavek vyřízen dostanete e-mail o zavedení zaměstnance do systému České pošty s odkazem na tento návod.

3. Přistoupit na https://remsig.cesnet.cz a přihlásit se svojí identitou.

RemSig Novy 1.png

4. Vybrat z menu „Moje certifikáty“

RemSig Novy 2.png

5. Kliknout na „Nový certifikát“

RemSig Novy 6.png

6. V žádosti vyplňte následující:

  * Hospodářské středisko, které bude schvalovat vydání certifikátu - CIV
  * Vyplnit rodné číslo bez lomítka
  * Zaškrtnout vložení identifikátoru Ministerstva práce a sociálních věcí do certifikátu
  * NEZAŠKRTÁVAT PRODLOUŽENOU PLATNOST CERTIFIKÁTU!

RemSig Novy 3.png

7. Odeslat žádost

8. Budete vyzváni k novému přihlášení

9. Budete přesměrováni na stránku, kde zadáte heslo k certifikátu (privátnímu klíči). Toto heslo budete používat vždy, když budete provádět digitální podpis.

Heslo musí mít minimálně 8 znaků a není vyžadována žádná další složitost.

RemSig Novy 4.png

10. Následně je zobrazen PUK, který lze použít pro reset hesla k certifikátu v případě jeho ztráty.

PUK je zobrazen pouze jednou a následně ho už nelze získat, zapište si ho, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo

RemSig Novy 5.png

11. Vyčkejte na e-mailovou notifikaci o schválení žádosti ve Vámi založeném RT (viz bod 1)

12. Jakmile je žádost schválena, je nutné se dostavit na pobočku Czech POINT a ověřit svoji totožnost. S sebou je nutné mít identifikátor žádosti, který byl v emailu, a doklad totožnosti. Identifikátor vypadá následovně:

   ID žádosti: BP1860843642

13. Po ověření na Czech POINTu vám přijde email od české pošty "Předmět: Upozornění na připravený certifikát". Tento e-mail ignorujte, systém REMSIG vše potřebné zařídí za vás.

14. Po tomto kroku můžete již podepisovat kvalifikovaným certifikátem přes stránku https://remsig.cesnet.cz nebo prostřednictvím QSIGN.

15. Pokud chcete využít kvalifikovaný certifikát i pro podpis v Adobe Acrobat bude nutné nainstalovat ovladače virtuální čtečky.

S instalací Vám rádi pomůžeme na aaa-req@service.zcu.cz