Expirace konta

Z Support
Přejít na: navigace, hledání

Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich Orion konta: V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude vaše Orion konto po uplynutí doby expirace zablokováno.

Pokud jste aktuálně student nebo zaměstnanec ZČU nebo pokud pracujete v ZČU jako externista, postupujte dle níže uvedených pokynů k obnovení platnosti konta.

V opačném případě si zazálohujte a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup. Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne přibližně za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.

Prodloužení platnosti konta

Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:

  • jsem student a mám aktuálně platné studium - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své studijní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci studentů.
  • jsem zaměstnanec ZČU s aktuálně platným pracovním poměrem - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své osobní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci zaměstnanců.
  • jsem externista, externí firma nebo obdobný typ konta s garantem - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
  • jedná se o speciální servisní konto - kontaktujte pracovníky CIV-LPS pro prodloužení platnosti tohoto konta.

V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte HelpDesk CIV.

Doporučený postup před zablokováním konta

  1. Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako H:, na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako /users/<x>/<login>.
  2. Zrušte si své osobní stránky home.zcu.cz/~<login>, t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
  3. Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky - pomocí svého klienta pošty (Mozilla Thunderbird a podobně) nebo na https://webmail.zcu.cz nebo si uložte celé složky zpráv pomocí https://mail.zcu.cz/moje-slozky.
  4. Zrušte si případné přesměrování pošty na https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
  5. Po zablokování konta přestane vaše schránka přijímat emaily. Chcete-li, nastavte si automatickou odpověď během nepřítomnosti na stránce https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni. Tento text bude pak součástí odpovědi mailserveru, když odmítne poštu do zablokované schránky.
  6. Pokud jste vlastníkem případně správcem AFS nebo webového projektu, zajistěte jeho zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka projektu zašlete na HelpDesk CIV. V případě, že projekt zůstane bez správce, může být při údržbě diskových prostorů vymazán.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje