Instalace klienta STAGu a Magionu

Z Support
Verze z 05:25, 6 září 2021; Pld (diskuse | příspěvky)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Tento dokument popisuje instalaci lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači s Windows 10 64-bit ve vlastní správě.
Návod slouží pro novou instalaci lokálních klientů, tak i pro reinstalaci starých klientů (MIT Kerberos 3.2.2 a Oracle 10.2.0), používaných před Letní odstávkou 2021.

Obsah

Podmínky instalace a užívání

  • Windows 10 64-bit
  • administrátorská práva pro instalaci i pro spouštění aplikací
  • počítač musí mít cca 2,5 GB volného místa na systémovém disku C:
  • počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
    • pevné připojení kabelem v budovách ZČU
    • WiFi připojení k síti eduroam
    • připojení přes VPN

Instalace (Windows 10 64-bit)

Ke stažení
Instalační skript pro Windows 10 64-bit

Před instalací si vždy stáhněte nejnovější instalační skript z boxu vpravo.

Stažený skript agendy-install-10.cmd spusťte jako správce. Skript vás provede instalací.
Po první přípravné fázi budete vyzvání k restartu. Po restartu a přihlášení bude instalace pokračovat instalací softwaru

  • MIT Kerberos 4.1.1
  • Oracle 11.2.0
  • IS/STAG
  • Magion

Na konci instalace budete vyzvání k druhému poslednímu restartu. Po dalším restartu a přihlášení dojde k odstranění nepotřebných souborů.

Soubor je nutné spustit jako správce. Tedy kliknout pravým tlačítkem myši a zvolit Spustit jako správce.
Spustit jako správce
POZOR spouštějte skript přímo z prostředí Windows (např. z Plochy), pokud chcete skript spustit z příkazové řádky, spusťte ji z nabídky Start.

Spuštění klientů

V nabídce Start a na Ploše se Vám vytvořily dva zástupci IS Magion a IS STAG, oba spouští odpovídající aplikaci.

Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund).
Poté se Vám zobrazí známý dialog pro přihlášení k agendám.

Možné problémy a jejich odstranění

Známé problémy při spouštění Magionu nebo IS/STAG..
Pokud narazíte na situaci, která není níže popsaná, obraťte se na HelpDesk.

Computer is not connected to the Internet.

Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.

192.168.1.20 is out of WEBnet range.

Řešení: Tato chyba se objeví, pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji.
Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu.
Ověření, že máte IP adresu z rozsahu univerzity, můžete provést na stránce http://mojepc.zcu.cz.

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje