Public:Phanousk/FRCesnet2006/Regensburg

Z HelpDesk
< Public:Phanousk‎ | FRCesnet2006
Verze z 8. 2. 2007, 17:23, kterou vytvořil Phanousk (diskuse | příspěvky) (založení článku)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Stručné shrnutí získaných informací

Univerzita v Regensburgu nemá ani jednu technickou fakultu. Technická a uživatelská podpora se tedy zabývá hlavně akademickými pracovníky a studenty, kteří nemají IT ani jiné technické obory jako hlavní náplň svého zájmu. HelpDesk používá jako zaměstnance studenty, kteří musí být především komunikativní, technickou stránku věci se naučí z dobře zpracované dokumentace. Kontaktní osobou pro návštěvu pracovníků ZČU byl Martin Wimmer, ředitel informačního centra univerzity. V rámci návštěvy proběhlo též krátké neformální setkání s rektorem univerzity.

Podrobné informace

Základní informace o univerzitě

  • 10000 počítačů – Windows XP, Linux
  • 400 – 500 Linuxových PC
  • 18 tisíc studentů (humanitních oborů), žádné technické obory (ale vědu, jako třeba fyziku, tam dělají)
  • 50 % studentů přírodních věd
  • 4000 zaměstnanců
  • počítačové centrum – 40 lidí + 20 v univerzitní nemocnici
  • Pro celou univerzitu používají řešení Novell GroupWise (spolupráce, e-mail)
  • Hlavní mailový server je postaven na Netware/Mercury Gateway



RZ také poskytuje některé služby Univerzitě aplikovaných věd. Neposkytují podporu koncovým uživatelům – ta je zajišťována lokálními správci (LS) (Workgroup managers), kterých je asi 70. Laboratoře pro studenty, mají jich asi 18 a v nich cca 600 počítačů. Vše podporované RZ.

Nejsou zodpovědní za kanceláře administrativy (rektorát), to dělá specializované oddělení (jen asi 4 nebo 5 univerzit v Německu to tak nedělá - Hannover, Keiserslauters...)